Menu

Nijmegen Green Capital

visuele identiteit

advies/art direction
creatief concept
grafisch ontwerp
infographic
illustratie

samenwerking

strategie:
Einder communicatie
visuele identiteit:
Paul van der Weyde/wunderbar

fotografie o.a.

Duncan de Fey

website

Webbio

... always a Green Capital

Gemeente Nijmegen

Om onze steden mooi en leefbaar te houden zijn schone mobili­teit, fossielvrije energie, duurzame voedselvoorziening, een vitale stad en een circulaire economie nodig. Nijmegen heeft jarenlang hard ­gewerkt aan verduurzaming en ­vergroening. Met alle grote en kleine ­initiatieven in de stad en directe omgeving laat Nijmegen zien dat duurzame ideeën van jong tot oud volop leven.

‘Nijmegen denkt groen’ dient als uitgangspunt voor het creatieve ­concept. Een ‘denkwolk’ verbeeldt het ­motto en staat symbool voor lucht en natuur. Het ­wolkje maakt onderdeel uit van het logo en is als los element drager van de communicatieboodschap ‘zo groen kan het zijn’. Vijf iconen verbeelden de hoofd­thema’s. De fotografie sluit aan op de thema’s. Hierin is jong en oud ­actief in de omgeving van een zichtbare groene en duurzame stad. Huisstijlrichtlijnen van de basis dienen als tool voor derden.