Publiekscampagnes

Terugblik op diverse tentoonstellingen
Museum Het Valkhof
Raphaela ontwerpt al vele jaren de publiekscampagnes van Museum Het Valkhof. Voorbeelden zijn: Document van het Moment, Panamarenko, Moderne Favorieten, Woody van Amen, Harrie Gerrits, Pop Art in Europa, Christiaan Zwannikken, Uit de Plooi, Kracht in kleur, Bouwen op Papier, 100ste Vierdaagse, Uwe Poth, Ceija Stoijka, Middeleeuws Vernuft.
Goede communicatiemiddelen zorgen voor aandacht bij het publiek en dragen bij aan de visuele identiteit van een tentoonstelling en de uitstraling van het museum. Hierbij speelt het leadbeeld in combinatie met de titel/ communicatieboodschap een grote rol die het publiek verrast en inspireert om de tentoonstelling te bezoeken. Het basisontwerp van het tentoonstellingsaffiche (soms ais serie ontworpen) is het uitgangspunt voor de overige grafische uitingen, zoals banieren, flyers, informatieschermen en online visuals. Optimale aandacht voor de vorm, het beeld, de typografie, de compositie, de kleur en een consistente uitwerking van de middelen zijn van belang en versterken de zeggingskracht.






