UMC Zorgverzekering

De ‘u’ als basis voor de visuele identiteit
UMC Zorgverzekering
Wie het over een zorgverzekering heeft, heeft het over mensen. De UMC Zorgverzekering zet de verzekerde centraal, kritische, ambitieuze medewerkers van universitair medische centra. Dat alles om de zorg van de verzekerde draait is ook terug te vinden in de huisstijl. Daarin speelt de ‘u’ van ‘u als uniek persoon’ en ‘universitair’ een hoofdrol. Dit concept werd doorvertaald in het beeldmerk, de pay-off en de portretfotografie van de verzekerde.
In de informatiebrochures over de zorg staat de verzekerde in zijn werksituatie centraal. Op de reisbrochures is de verzekerde in zijn vrije tijd te zien. De huisstijl kenmerkt zich door de heldere vormgeving met een strakke en eenvoudig opgezette typografie in de kleuren rood, lichtblauw en zwart. Voor intern gebruik zijn beknopte huisstijlrichtlijnen opgemaakt om de eenheid van de visuele identiteit te kunnen waarborgen.











